Uusi osaamiskeskus yhdistää

Kestävien ja innovatiivisten julkisten hankintojen verkostomaisen osaamiskeskuksen perustamiseen alettiin valmistautua loppuvuodesta 2017, kun TEM avasi osaamiskeskuksen avustushaun. Keskuksen tähtäimessä on edistää kestäviä ja innovatiivisia julkisia hankintoja yhdessä muiden hankintayksiköiden kanssa. Osaamiskeskuksen tavoitteiden toteuttamiseen pyritäänkin saamaan vähintään kaikki julkisen hankintojen keskeiset toimijat mukaan. Osaamiskeskus aloittaa toimintansa maaliskuussa 2018.

Osaamiskeskus edistää toiminnallaan muun muassa hallitusohjelman linjattua viiden prosentin innovatiivisten hankintojen tavoitteen saavuttamista. Osaamiskeskuksen toiminta kestää alkuvuoteen 2021 asti. Hansel on mukana konsortiossa, jonka muut jäsenet ovat Business Finland, KL Kuntahankinnat, Kuntaliitto, Motiva, Sitra, SYKE ja VTT. Sekä hankintojen että kestävän kehityksen osaajat ovat kattavasti mukana. Uskomme siihen, että tekemällä yhdessä saamme aikaan enemmän ja paremmin kuin yksittäisinä toimijoina.